Advokatfirman OEBERGS

Vi söker advokater och biträdande jurister

Är du en erfaren advokat eller blivande biträdande jurist och intresserad av de stora projekt som samhället vilar på? Advokatfirman OEBERGS AB – Sveriges ledande advokatbyrå inom infrastruktur, energi och telecom – söker nu nya advokater och biträdande jurister till verksamheten.

Advokatfirman OEBERGS representerar utvecklingsbolag, investerare, entreprenörer, operatörer, fonder och offentliga bolag i samband med infrastrukturprojekt, gränsöverskridande transaktioner och avregleringar av marknader, i Sverige och internationellt. Genom vår verksamhet inom väg, järnväg och förnyelsebar energi bidrar vi till den utveckling som gör Sverige till ett föregångsland och som gör framtiden lite ljusare.

Om rollerna
Som advokat på OEBERGS är du direkt involverad i större projekt. Arbetet inkluderar exempelvis företagsförvärv, finansiering, upphandlingsfrågor och entreprenad- eller miljörätt.

Som biträdande jurist erbjuds du en praktisk introduktion till affärsjuridiken. I rollen ingår att stödja advokater med underlag, att bistå med svar på frågor och med PM för processer, upprättande av rättsutredningar samt att assistera vid förhandling. Du erbjuds också en arbetsplats i en modern miljö med god gemenskap och du blir en självklar del i ett sammansvetsat team.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du som sökande är tingsmeriterad eller har liknande arbetslivserfarenhet från domstol, advokatbyrå, bank eller bolag. Akademisk och professionell erfarenhet inom energitransaktioner, fastighetsrätt, entreprenadrätt, upphandling eller finansiering är meriterande.

Vi ser även att du är en ansvarstagande och driven person med god social förmåga och som trivs med att arbeta i team.

Då våra klienter till stor del är utländska förutsätts du som sökande ha god språklig kompetens, med erfarenhet av att arbeta med komplext juridiskt material på såväl svenska som engelska.

Ansökningsprocessen
För att ansöka till tjänsterna, vänligen skicka ditt CV, personliga brev och betyg från eftergymnasial utbildning till Office Manager Carina Palmqvist, cpa@oebergs.com, senast den 19 november 2021. Hanteringen av ansökningar och intervjuer sker löpande och vi ser fram emot att få dina handlingar så snart som möjligt.

Om du har frågor om verksamheten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta biträdande jurist Linn Dahl på Lda@oebergs.com

Välkommen med din ansökan!